LP nápověda

Nevíte si rady? Koukněte sem

Pořízení webhostingu

Co si mám pořídit nejdřív? Doménu, nebo hosting?

Rozhodně doménu, protože webhosting vám bez domény nepoběží. Můžete si je ale pořídit i zároveň, u jednoho poskytovatele.


Můžu mít doménu u jednoho registrátora a hosting někde jinde?

Ano, můžete. Doména se po zřízení webhostingu u registrátora domény nasměruje na váš webhosting.


Už mám doménu. Jak mám postupovat, když chci hosting?

Nejprve si vyberte hosting. Potom záleží na tom, kde máte doménu registrovanou. Pokud ji máte u nás (a není nasměrovaná na jiný webhosting), propojíme vám doménu s hostingem automaticky. Pokud jste koupili doménu jinde než u nás, je třeba zařídit její nasměrování u vašeho doménového registrátora. Ve zřizovacím e-mailu k hostingu vám vysvětlíme, jak na to.


Mám dvě domény a jednu chci přesměrovat na doménu, kde poběží můj web. Jaký hosting si mám pořídit?

Přesměrování domény registrované u nás je zdarma. Pro doménu registrovanou jinde vám poslouží doménový alias. Minimálně jeden alias máte v ceně každé z našich hostingových variant, takže si můžete vybrat jakýkoliv hosting.


Můžu si nejdřív vyzkoušet, jestli mi hosting bude vyhovovat?

Ano, poskytujeme třicetidenní záruku spokojenosti. To znamená, že pokud vám nebude naše služba vyhovovat, máte možnost ji do 30 dnů od zřízení ukončit - a nic neplatíte.

Zprovoznění webu

Nikdy jsem web neměl/a a nevím, jak se hosting propojí s doménou. Jak to probíhá?

Pokud máte doménu u nás (a není nasměrovaná na jiný hosting), tak vám ji automaticky nasměrujeme. Pokud máte doménu registrovanou jinde, je třeba zařídit její nasměrování u vašeho doménového registrátora. Dělá se to pomocí takzvaných DNS záznamů (nameserverů). Ve zřizovacím e-mailu k hostingu vám vysvětlíme, jak na to. Máte také možnost převést si doménu pod naši správu a pak vám propojení zařídíme my. Poradit se můžete předem s naší zákaznickou podporu na čísle 800 144 686.


Jak dlouho trvá nasazení hostingu na doménu?

Záleží na technickém nastavení zónového souboru domény (konkrétně hodnoty TTL). Nasměrování domény na hosting trvá od pár minut po 24 hodin (standardně hodinu).


Může mi hosting nastavit na doménu člověk, který mi staví stránky? Co k tomu bude potřebovat?

Ano. Bude k tomu potřebovat přístupy ke správě DNS záznamů vaší domény. Ty vám pošleme ve zřizovacím e-mailu.


Jak si na hosting nahraji svůj web?

Nejdřív se přihlásíte do svého webového prostoru pomocí přístupových údajů, které vám pošleme ve zřizovacím e-mailu. Potom nahrajete na hosting svá data (obsah vašeho webu) přes FTP klienta v počítači (například FileZilla nebo Total Commander), webového FTP klienta nebo SSH. A pokud chcete stránky na WordPressu, Joomle nebo Drupalu, případně e-shop na PrestaShopu nebo Magentu, můžeme vám zvolený systém nainstalovat na jedno kliknutí.

Parametry hostingů

Jak velký hosting potřebuji, když chci mít na stránkách fotografie a videa?

Záleží na tom, jak velké fotografie máte, a jakým způsobem budete videa nahrávat. Pokud nechcete řešit velikost u každé fotky a plánujete mít na stránkách video obsah, myslete na dostatečný datový polštář. V takovém případě vám doporučujeme variantu Extra. Můžete ale i začít s variantou Start a jakmile vám prostor přestane stačit, plynule přejdete na vyšší tarif.


Proč je důležité zálohování?

Pokud si něco omylem smažete nebo vám stránky napadne hacker, dokážeme vám je (v určité lhůtě, podle varianty vašeho hostingu) vrátit do původního stavu.

Účtování

Jak probíhá vyúčtování služby?

Službu si předplácíte na zvolené fakturační období (měsíc/rok). Výzvu vždy platíte za uplynulý měsíc a přijde Vám 14 dní před koncem daného období.


Můžu si hosting předplatit na rok?

Ano, variantu předplatného (měsíční nebo roční) si zvolíte při objednávce. Při ročním předplatném získáváte jeden měsíc služby zdarma (tzn. platíte pouze za 11 měsíců, službu máte předplacenou na 12).


Co když se rozhodnu hosting zrušit?

Webhosting můžete zrušit prostřednictvím naší zákaznické podpory. U měsíčního předplatného se webhosting ruší k poslednímu dni fakturovaného období. U ročního předplatného se služba ruší v následujícím měsíci. (Např. pokud si službu objednáte 1. března a chcete ji zrušit 15. dubna, služba se vám ukončí k 1. květnu).


Jakou částku mi vrátíte při zrušení ročního předplatného?

Vrátíme vám nevyužitou částku vašeho předplatného. Když si například pořídíte roční předplatné 1. března a budete jej chtít zrušit 20. září, službu vám zrušíme k 1. říjnu a vrátíme vám nevyužité předplatné za 6 měsíců.


Jak probíhá vyúčtování při přechodu na vyšší variantu před koncem předplaceného období?

Na vyšší variantu můžete přejít kdykoliv, my vám pouze doúčtujeme poměrný rozdíl v ceně služby.


Co se stane s mým webem, když budu třeba na dovolené a zapomenu zaplatit výzvu k úhradě?

O svůj web a všechna jeho data nepřijdete. Při neuhrazení výzvy se služba vypíná až 14 dní po její splatnosti. Web se smaže až po dalších 14 dnech po vypnutí. Pokud službu uhradíte v rozmezí těchto 14 dnů, web vám zase zapneme.