Z praxe víme, jaké domény mají největší úspěch. Jsou to ty, které lidem utkví v paměti a dělají svému majiteli dobré jméno (a dobrý byznys). Poradíme vám jak na to, aby vaše doména byla přesně taková.
1. Stručnost především
Krátké jméno si lidé snadněji zapamatují. Zkuste vystihnout svůj web jedním slovem. Má-li vaše firma jednoduchý a úderný název, jako například Festka, máte vyhráno. Ale ani v opačném případě neházejte flintu do žita. Vymýšlení domény zvládla na jedničku ZŠ Brno Náměstí 28. října, která využila místní hantec. Školní stránky běží na doméně osmec.cz.
2. Pozor na složité složeniny
Název kavarnaubilehojednorozce.cz dopíšou do konce jen vytrvalci. Při vymýšlení proto myslete na zákazníky a registrujte si raději doménu jednorozec.cafe. Čím delší jméno, tím větší je také riziko, že uživatel udělá překlep a na vaše stránky se nedostane. Ukázkou dobře složeného jména je kauzamamon.cz, web televizního seriálu o investigativní novinařině.
3. Výstižná koncovka pomůže
V dnešní době si můžete vybrat z nejrůznějších koncovek, které vám pomohou vystihnout účel vašeho webu. Využívají toho názvy jako frenstat.info, lidovy.design, vino.bio nebo budte.fit. Než začnete vymýšlet doménové jméno, zjistěte si na domena.cz, která koncovka by se vám mohla hodit do krámu.
4. Každý to dokáže napsat
V názvu strojarna.cz se nikdo nesplete. Zato s doménou alphamoda.biz si užijete hláskování ažaž. Naběhnout si můžete i s pomlčkami a čísly. Než si koupíte doménu sts-praskolesy-uhbrod.cz, dobře se rozmyslete. V případě čísel je užitečné registrovat si také písmennou variantu, například name4you.cz i nameforyou.cz. Druhou doménu si přesměrujte, aby se uživatelé cestou k vám neztratili.
5. Každý to umí vyslovit
Opravdu chcete žít v Čechách s doménou outdoorguy.cz? Při vymýšlení názvu pečlivě zvažte, na koho chcete cílit. Pro české publikum zvolte raději jedemedohor.cz, popřípadě lesnimuz.cz. Rozhodně si ověřte výsledek po očesání diakritiky. Doména upice.cz jistě utkví mnoha uživatelům, ale jen díky kouzlu nechtěného. Vůbec nejlepší je jméno, které funguje bez háčků a čárek, například mikov.cz.
6. Jméno jako žádné jiné
Chytře pojmenovaná doména vás odliší od záplavy ostatních. Příkladem je shopify.com. Nejdřív si proto ujasněte záměry, které s webem máte. Pozdější změna doménového jména by zhoršila pozici vašeho webu ve vyhledávačích a ztížila marketing vaší značky. Ověřte si také, jestli podobné jméno nemá registrované váš konkurent. Pokud ano, určitě si nepořizujte doménu odlišenou jen pomlčkami.
7. A co klíčová slova – jsou důležitá?
Klíčová slova už nejsou pro doménu tak klíčová. Roboti jim přikládají čím dál menší význam. Nesnažte se proto vtěsnat do jména maximum slov. Důležitější je zapamatovatelnost vaší domény. Hodí se uvést druh služby nebo produktu, například svetrynamiru.cz nebo ondulace.cz. Místnímu truhláři dobře poslouží doména truhlar-melnik.cz.
A teď vyzkoušejte naše tipy v praxi.